Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Oborniki Śląskie, ul. Wrocławska 12, 55-120 Oborniki Śląskie

Wejście na teren przyległy do siedziby Nadleśnictwa odbywa się bramą od strony ul. Jarosława Dąbrowskiego, po uprzednim skorzystaniu z dzwonka sygnalizacyjnego i otwarciu bramy sterowanej przez uprawnionych pracowników. Na terenie znajdują się: budynek A –biuro Nadleśnictwa; budynek B – Dział administracyjno-gospodarczy, PAD i Posterunek Straży Leśnej; budynek C – świetlica Nadleśnictwa; budynek D – garaże. Wejście do biura Nadleśnictwa – budynku A, dostępne jest dla osób niepełnosprawnych za pomocą windy. Wejście do budynku B – odbywa się bezpośrednio z poziomu placu usytuowanego przy siedzibie Nadleśnictwa, odrębnie do Działu administracyjno-gospodarczego (wejście od zachodu) i Posterunku Straży Leśnej wraz z Punktem Alarmowo-Dyspozycyjnym (wejście od południa). Budynki C i D są niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza siedziby Nadleśnictwa).

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przy siedzibie Nadleśnictwa. Przed budynkiem A, z lewej strony wejścia, jest oznakowany zakaz parkowania, ze względu na ułatwienie dostępności windy dla osób niepełnosprawnych. Przed siedzibą nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. W budynkach A i B dla osób niepełnosprawnych dostępna jest wyłącznie pierwsza kondygnacja.

Dostęp do budynku A jest możliwy przez szerokie drzwi wejściowe. Wejście główne prowadzi do przestronnego holu oraz sekretariatu. Drzwi i przejścia prowadzące do sekretariatu, sali konferencyjnej oraz toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych posiadają minimalną szerokość 90 cm i nie posiadają progów. Korytarz przebiega na jednym poziomie przez długość całego piętra. Pracownicy merytoryczni wzywani są do przybyłych osób przez sekretariat, a spotkania odbywają się w sąsiedniej sali konferencyjnej na tej samej kondygnacji.

Jednokondygnacyjny Budynek B posiada dwa wejścia o minimalnej szerokości 90 cm z niewielkimi progami. Wejście od strony zachodniej prowadzi do Działu administracyjno-gospodarczego i toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Wejście od strony południowej prowadzi do Posterunku Straży Leśnej i Punktu Alarmowo-Dyspozycyjnego.

W budynkach A i B nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynkach A i B można poruszać się z psem asystującym. 

W budynkach A i B nie ma pętli indukcyjnych. Budynki A i B obsługiwane są przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem  umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 71 310 57 60 lub za pośrednictwem e-maila: oborniki@wroclaw.lasy.gov.pl